Etiketler
java, java logaritma, java math, java math sınıfı, java trigonometri, java trigonometrik fonksiyonlar, math pi, Rıdvan Çakır
public class MainClass {
public static void main(String[] args) {
// Pi Sayısı
double pi = Math.PI;
System.out.println(“Pi : ” + pi);
// Karekök
double karekok = Math.sqrt(16);
System.out.println(“Karekok 16 : ” + karekok);
// Mutlak Değer
double mutlakDeger = Math.abs(-10);
System.out.println(“Mutlak Değer -10 : ” + mutlakDeger);
// Tavana Yuvarla
double tavanayuvarla = Math.ceil(11.3);
System.out.println(“Tavana Yuvarla 11.3 : ” + tavanayuvarla);
// Tabana Yuvarla
double tabanayuvarla = Math.floor(11.7);
System.out.println(“Tabana Yuvarla 11.7 : ” + tabanayuvarla);
// Üst Alma
double ussu = Math.pow(2, 4);
System.out.println(“Üst Alma 2 üzeri 4 : ” + ussu);
// Rasgele Sayı Üretme Math Sınıfı ile
// Math.random() 0 ile 1 arasında sayı üretir.
// Biz Math.random() dan gelen sayıyı 100 ile çarparak 1 ile 100 arasında
// Küsüratlı bir sayı üretiriz. Bunu int e cast attiğimizde
// Küsürat gider. Not : herdefasında farklı sayı üretecektir.
int rasgele = (int) (Math.random() * 100);
System.out.println(“0 ile 100 arasında rasgele Sayı : ” + rasgele);
System.out.println();
// Trigonometrik fonksiyonlar
double sin = Math.sin((Math.PI / 6));// 30
System.out.println(“Sin Pi/6 : ” + sin);
double sin2 = Math.sin((Math.PI / 4));// 45
System.out.println(“Sin Pi/4 : ” + sin2);
double cos = Math.cos(Math.PI / 6);// 30
System.out.println(“Cos Pi/6 : ” + cos);
double cos2 = Math.cos(Math.PI / 4);// 45
System.out.println(“Cos Pi/4 : ” + cos2);
double tan = Math.tan(Math.PI / 6);// 30
System.out.println(“Tan Pi/6 : ” + tan);
double tan2 = Math.tan(Math.PI / 4);// 45
System.out.println(“Tan Pi/4 : ” + tan2);
System.out.println();
// Not Biz burada bulunan açıları Radian cinsindende bulabilirdik
// Örnek Pi/6 yani sin 30 u bulalım
double rderece = Math.toRadians(30);
double sinr = Math.sin(rderece);// 30
System.out.println(“Radyan Sin : (Pi/6) | (30) : ” + sinr);
//İstediğimiz dereceyi yapabiliriz
double rderece2 = Math.toRadians(45);
double sinr2 = Math.sin(rderece2);// 45
System.out.println(“Radyan Sin : (Pi/4) | (45) : ” + sinr2);
System.out.println();
//Logaritmik fonksiyonlar
double ustel = Math.exp(4); // e üzeri 4
System.out.println(“e üzeri 4 : ” + ustel);
double logaritma = Math.log(16) / Math.log(2); // return 4
System.out.println(“Logaritma 2 tabanında 16 : ” + logaritma);
double logaritma10 = Math.log10(100);
System.out.println(“Logaritma 100 : ” + logaritma10);
System.out.println();
// İki sayıdan büyüğünü döndürme
int sayimax = Math.max(5, 7);
System.out.println(“Max 5,7 : ” + sayimax);
// İki sayıdan en küçüğü döndürme
int sayimin = Math.min(5, 7);
System.out.println(“Mix 5,7 : ” + sayimin);
}
}
Ekran Çıktısı :
Pi : 3.141592653589793
Karekok 16 : 4.0
Mutlak Değer -10 : 10.0
Tavana Yuvarla 11.3 : 12.0
Tabana Yuvarla 11.7 : 11.0
Üst Alma 2 üzeri 4 : 16.0
0 ile 100 arasında rasgele Sayı : 45
Sin Pi/6 : 0.49999999999999994
Sin Pi/4 : 0.7071067811865475
Cos Pi/6 : 0.8660254037844387
Cos Pi/4 : 0.7071067811865476
Tan Pi/6 : 0.5773502691896257
Tan Pi/4 : 0.9999999999999999
Radyan Sin : (Pi/6) | (30) : 0.49999999999999994
Radyan Sin : (Pi/4) | (45) : 0.7071067811865475
e üzeri 4 : 54.598150033144236
Logaritma 2 tabanında 16 : 4.0
Logaritma 100 : 2.0
Max 5,7 : 7
Mix 5,7 : 5
Rıdvan Çakır
Hüseyin said:
Elinize Sağlık
Ama
Mutlakdegeralma=Math.abs(10.5);
tabanayuvarla=Math.floor(10.5);
ridvancakir said:
teşekkürler uyarınız için Hüseyin bey yeni blogumda daha dikkatli yazmaya çalışıyorum.
http://c3java.com/java-math-sinifi/